اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

رئیس جمهور مطرح کرد:استفاده از بازنشستگان خلاف قانون است/ سطح سنی استفاده از مدیران کاهش یابد

 

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه استفاده از بازنشستگان خلاف قانون است و مسئولان دولتی باید به قانون  منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی پایبند باشند، گفت: سطح سنی استفاده از مدیران را باید پایین آورد و به مدیران جوان میدان داد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ،سید ابراهیم رئیسی در نشست هیئت دولت گفت: تأکید دارم از بازنشستگان استفاده نشود، زیرا خلاف قانون است، نص صریح قانون است که نباید از افراد بازنشسته استفاده شود، در مواقعی هم که ضرورتی جدی اقتضا می‌کند، باید مورد اضطراری را به‌صورت اضطراری حل کنیم و نه اینکه دائمی شود.

وی با تأکید بر لزوم شایسته‌گزینی در انتصاب‌ها اظهار کرد: بسیار مهم است که مردم ببینند آیا آن شاخص‌هایی که در دولت تعیین شده در انتصاب‌ها لحاظ می‌شود یا خیر. مردم و جوانان، در فضای حقیقی و مجازی نظاره‌گر هستند تا ببینند کسانی که انتخاب می‌شوند با این شاخص‌ها همخوانی دارند یا خیر؟ آنجا که همخوانی دارد استقبال می‌شود و آنجا که احیانا مورد سؤال هست، به‌طور طبیعی ابهام ایجاد می‌شود.

رئیس‌جمهوری افزود: نکته بعدی این است که باید سطح سنی مدیران را پایین بیاوریم. هرچه از جوان‌ترها استفاده شود و به آنها میدان داده شود، مناسب‌تر است. دوستان گاهی به همسن و سال‌ها و رفقای خود و کسانی که مدتی با آنها کار کرده‌اند، بیشتر اعتماد دارند، اما باید نگاه را به سطحی آورد که افراد ممکن است همکلاس، همراه و همکار ما نبوده باشند، اما در سطح قابل‌ قبولی هستند و جوان هم هستند، پس می‌شود به آنان اعتماد و با این نسل همکاری کرد.

رئیسی ادامه داد: این نگاه، نگاهِ مقام معظم رهبری هم هست، دوستان هم توجه کنند که ان‌شاءالله در عمل جریان مدیریت را در کشور جوان کنیم، ضمن اینکه ممکن است افرادی باشند که اینها بتوانند آینده کشور را در بخش‌های مختلف با تجربه‌هایی که دارند، اداره کنند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام گرامیداشت دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت، شجاعت، شهامت، ایستادگی، توکل و ایمان و همه مظاهر عالی است. دفاع مقدس یک تابلوی نورانی است که رزمندگان و مجاهدان ما ترسیم کردند و برای همیشه پیش روی همه ماست. همواره باید به این تابلو توجه کنیم و بدانیم که آنچه پیروزی ما را رقم زد، حرکت جهادی رزمندگان بود و امروز هم اگر بخواهیم از مشکلات عبور کنیم، لازمه آن حرکت جهادی است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار