اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

حمایت همه جانبه شرکت ملی نفت ایران از پیمانکاران داخلی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: با توجه به اینکه پیمانکاران به عنوان یک بنیان استراتژیک در صنعت نفت هستند، حمایت های مالی و مدیریتی و چند جانبه از آنها صورت می گیرد. 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز؛ محسن خجسته مهر عصر روز جمعه (۲۹ اردیبهشت ماه) و در حاشیه سومین روز از برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در جلسه با پیمانکاران بخش خصوصی و انجمن شرکت های اکتشاف و تولید، با اشاره به نقش پیمانکاران در پیشبرد اهداف صنعت نفت گفت: اکنون با محدودیت های ناشی از اعمال تحریم ها مواجه هستیم که برکت وجود شرکت های خصوصی اثر تحریم ها را کاهش داده است.

وی با اشاره به حضور ۲۰۰ شرکت خارجی در نمایشگاه امسال گفت:‌ توانایی شرکت‌های ایرانی به سطحی رسیده است که شرکت های خارجی شرکت های ایرانی را در حد شرکت‌های بین‌المللی دیده و آمادگی رقابت و همکاری را با آنها  دارند.

دکتر خجسته مهر به قراردادهای ۳۴ بسته‌ای موسوم به EPD/EPC اشاره و اظهار کرد: برخی از این قراردادها مشکلاتی داشته‌اند و پیمانکاران نمی‌توانند آن را جلو ببرند اما سعی می شود مشکلات قراردادها رفع و تعدیل های لازم صورت گیرد تا قرارداد ها فسخ نشوند زیرا فسخ قرارداد هم چند سال طول می‌کشد و صنعت نفت با رکود مواجه می شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کارها را شرطی نکنید، افزود: ‌این بدان معناست که بگوییم اگر تحریم‌ها برداشته شود یا فلان شرکت خارجی باشد، می‌توان کاری انجام داد؛ این همان شرطی کردن مأموریت‌هاست که نباید به این شکل باشد.

خجستهمهر با بیان اینکه مدل‌های قرارداد در حال تکامل است، توضیح داد: به ‌مرور مدل قراردادها تغییر کرد. باید به سمت رفع مشکلات و نقاط ضعف رفت و به نقاط قوت اضافه کنیم و زمان قرارداد هم کوتاه شود و سریع تر مناقصه برگزار شود.

خجسته‌مهر با بیان اینکه در خلال برنامه هفتم توسعه ۱۶۰ میلیارد دلار پروژه نفت و گاز، پیش‌بینی شده است، گفت:‌ بخش مهمی از آن، نگهداشت توان تولید و بخشی مربوط به میدان‌های جدید و توسعه‌نیافته است.

وی با اشاره به ضرورت بجا آوردن مطالبات پیمانکاران طی مدت مطلوب و احقاق حقوق آنها بدون ایجاد مانع در دسترسی به این حقوق تصریح کرد: باید طبق قرارداد مطالبات پیمانکاران را بدهیم تا از این طریق بسیاری از مشکلات حل می شود.

خجسته مهر خطاب به پیمانکاران گفت: ما باید امور را تسهیل کنیم و شما پیمانکاران در این مسیر باید همت کنید و غیر از مسائل مالی مشکلات مدیریتی را  نیز از میان بردارید.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار