اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

خارج کردن سازه دکل ۹۵ فتح از کانون آتش سرکش شتاب می گیرد



با راه اندازی سیستم خنک کننده محوطه چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲

  خارج کردن سازه دکل ۹۵ فتح از کانون آتش سرکش شتاب می گیرد

 

متخصصان شرکت ملی حفاری ایران با همیاری و همکاری واحدهای فنی و پشتیبانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با راه اندازی سیستم خنک کننده (کولینگ) محوطه چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲، عملیات خارج کردن سازه دکل ۹۵ فتح و باقیمانده تجهیزات از کانون آتش سرکش را با شتاب بیشتری دنبال می کنند .

 به گزارش گفتمان نیوز؛ نقل از ستاد راهبری مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲،  عملیات پاکسازی بستر چاه با جدیت و تلاش بی وقفه و  کاربست تجهیزات مرتبط با رعایت استانداردهای ایمنی و نگاه ویژه به حفظ سلامت مهارگران با توجه به ماهیت و حساسیت کار و حجم بالای آتش طبق برنامه اجرا و صورت می پذیرد .

 تاکنون بخش عمده تجهیزات آسیب دیده پیرامون چاه تخلیه و به محل های پیش بینی شده انتقال یافته و در زمان حاضر تمرکز مهارگران بر محور خارج کردن بقایای دکل از کانون آتش است .

 در این ارتباط شب گذشته زیر پوشش آب افشان ها و خنک سازی اطراف چاه دو محموله مخازن سیال از درون آتش بیرون کشیده شد و بتدریج زمینه دسترسی به سازه اصلی دکل در دهانه چاه فراهم می شود .

 در همین حال تجهیزات کاربردی عملیات بستن چاه از سطح از جمله اتی واگن  و استینگر و سایر متعلقات آماده و به موقعیت چاه انتقال یافته است .

 همسو با این اقدامات، با کامل شدن ساخت محل برای نصب و برپایی دو دستگاه حفاری (لوکیشن) جهت حفر چاه های امدادی، کار جابجایی دستگاه حفاری ۹۳ فتح با بکارگیری افزون بر یکصد دستگاه خودروهای سنگین و فوق سنگین به منطقه انجام و به زودی برای حفر یک حلقه چاه برپا خواهد شد .

 همچنین دستگاه حفاری دوم مشخص و مقدمات انتقال آن به موقعیت پیش بینی شده برای استقرار و حفاری یک حلقه چاه دیگر به منظور بستن چاه از عمق آماده سازی می شود .

  چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲ در گستره عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هفتم آبان ماه جاری در حین عملیات حفاری بوسیله دکل حفاری ۹۵ دچار فوران و آتش سوزی شد .

 عملیات مهار و کنترل فوران این چاه با راهبری مدیران ارشد، متخصصان، تیم های تخصصی مهار و کنترل فوران چاه، بسیج امکانات و تجهیزات فنی و پشتیبانی  شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در قالب برنامه ریزی منسجم و زمانبندی شده  با نظارت مستقیم معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید در جریان می باشد 

        


DOURAN Portal V4.0.4.0

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار