اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

شهردار اهواز عنوان کرد:دولت قبل تمایلی به پرداخت مطالبات عوارض نفتی شهرداری نداشت

شهردار اهواز گفت: متاسفانه در ۲ دولت گذشته اهتمامی برای پرداخت مطالبه‌های شهرداری اهواز از مجموعه‌های نفتی وجود نداشت که این رویه با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر نگاه در مجموعه‌های نفتی تغییر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز؛رضا امینی عصر دوشنبه در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در صحن علنی این شورا که با حضور مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب کشور برگزار شد، افزود: تغییر رویه شرکت مناطق نفت خیز موجب شد تا در اولین اقدام مشترک خرید ۶۵ دستگاه اتوبوس با همکاری این شرکت و شهرداری از محل مطالبه های ۲ دهه گذشته شهرداری از دولت انجام شود.

وی با بیان اینکه انتظار از مجموعه های نفت در اهواز، عمل به مسولیت های اجتماعی خود در قبال مردم است، افزود: وجود شرکت های متعدد نفتی در اهواز موجب شده است که بسیاری تصور کنند که به دلیل انجام مسولیت های اجتماعی مشکلی در اهواز نباشد ولی واقعیات متفاوت از این موضوع است.

امینی ادامه داد: مردم انتظار دارند که در خوزستان به عنوان تامین کننده بخش مهمی از بودجه عمومی کشور حداقل های زندگی شهری برای آنها تامین شود.

وی اظهار داشت: امروز مدیریت شهری اهواز متحد و یکپارچه است که این موضوع فرصت مطلوب و ارزشمندی برای حل مسایل این شهر را به وجود آورده است.

وی با تقدیر از تغییر رویه شرکت مناطق نفت خیز جنوب افزود: استفاده نکردن از ظرفیت های بالای خوزستان، تخریب زیرساخت های استان ناشی از جنگ تحمیلی، عقب ماندگی و بی توجهی در توسعه استان موجب شده تا خوزستان و اهواز با عقب ماندگی های زیادی مواجه باشد.

شهردار اهواز ادامه داد: چشم امید مردم به دولت مردمی سیزدهم و مدیران شهری است، به همین دلیل افزایش همگرایی ها می تواند بخش مهمی از عقب ماندگی های گذشته این استان و شهر اهواز را جبران کند.

وی گفت: شهرداری اهواز با عزمی استوار با نگاه تعاملی به دنبال حل مشکلات شهری، پاسخ به مطالبه های مردم و جبران کم کاری ها و عقب ماندگی ها با بهره گیری از ظرفیت های موجود است.

امینی با بیان اینکه وضعیت نابسامانی شهر اهواز در شان مردم این شهر نیست، افزود: افزایش سهم بودجه های عمرانی، توانمندسازی نیروهای انسانی، جلوگیری از حجیم شدن بدنه شهرداری و همچنین توجه به اولویت بندی ها و افزایش رضایت‌مندی مردم به صورت جدی در این شهرداری پیگیری می شود.

لایحه تحویل قطعه زمینی به اداره کل اوقاف و امور خیزیه خوزستان با حفظ مالکیت شهرداری اهواز، مساعدت به دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در استان خوزستان و طرح اعضای شورای شهر اهواز در خصوص تهیه چارچوب بسته های سرمایه گذاری از جمله دستور جلسه امروز شورای شهر بود که اعضای شورا به این لوایح و طرح ها رای موافق دادند.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین شرکت تابعه شرکت ملی نفت ایران با ۴۵ میدان و ۶۵ مخزن هیدروکربوری بزرگ و کوچک در گستره‌ای در محدوده پنج استان جنوب و جنوب غربی کشور، حدود ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور را تولید می‌کند. در این قلمرو وسیع نفتی میدان های بزرگی همچون اهواز، گچساران، مارون، آغاجاری، کرنج و پارسی و بی بی حکیمه قرار دارند.

مناطق نفتخیز جنوب تامین کننده خوراک بیش از ۹۰ درصد پالایشگاه‌های کشور و همچنین خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی منطقه است.

انجام مسولیت های اجتماعی توسط شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های صنعتی، نفتی و پتروشیمی همواره در سال های اخیر از جمله مطالبه های مهم مدیریت شهری از این واحدهای صنعتی بزرگ و آلاینده در اهواز بود که این مهم با روی کار آمدن دولت سیزدهم جامه عمل پوشیده است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار