اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

قش بی بدیل تلاشگران و فعالان حمل و نقل جاده ای درتمامی ابعاد اقتصادی – اجتماعی کشور

 

 

وزیر راه و شهرسازی ، معاونین وزیر راه و شهرسازی و جمع دیگری از مسئولین این وزارتخانه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دست اندرکاران تشکلهای صنفی و نمایندگان رانندگان بخش حمل‌ونقل کالا و مسافر جاده‌ای  طی نشستی پیرامون  مسائل و مشکلات آنها به بحث و گفتگو پرداختند  

به گزارش پایگاه خبری “گفتمان نیوز” به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دکتر عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی  طی سخنانی اظهار داشت : اعتراض رانندگان و نمایندگان آن‌ها به هیچ وجه باعث ناراحتی نشده ، زیرا حق اعتراض را قبول دارم و معتقدم اعتراض حق قانونی و طبیعی رانندگان است ، اما باید توجه داشت که حق اعتراض با سنگ پراکنی متفاوت است و همانند آنچه که نمایندگان رانندگان اظهار داشتند باور دارم افرادی که وسط جاده‌ها اقدام به سنگ پراکنی کردند جزو رانندگان نیستند.

وی  با تاکید بر اینکه  مشکلات رانندگان را باید دست در دست یکدیگر و با مشارکت و مشورت همدیگر رفع کنیم افزود :  بر همین اساس به دنبال توافق پشت درب‌های بسته نبوده و رانندگان در ریز جزئیات تصمیم‌گیری‌ها تاکنون قرار گرفته و قرار خواهند گرفت.

دکترآخوندی در خصوص مسئله نرخ‌گذاری کرایه حمل تصریح کرد:شخصاً با نرخ‌گذاری از جانب دولت مخالف هستم اما باید یک مبنا به‌عنوان نرخ راهنما وجود داشته باشد تا حدود نرخ مشخص شود که می‌توان با همفکری یکدیگر آن را مشخص کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به مشکلات بین شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان گفت: ابتدا باید درباره انواع شرکت‌ها بحث کرد و تنوع آن را افزایش داد. همچنین چگونگی رابطه مالک کامیون ، شرکت و  راننده مورد بحث و بررسی قرار گیرد و هرگونه تغییرات لازم اعمال شود.

وزیر راه و شهرسازی با مهم دانستن دو مسئله افزایش نرخ بهره‌وری و نظم عادلانه و اینکه تأمین حداکثری منافع شخصی در بخش ممکن است از اهمیت بیشتری برخوردار باشد اما باید منافع دیگران را نیز دید و مُدلی که منافع همه ذی‌نفعان را در بر می‌گیرد انتخاب شود ، تأکید کرد: این قابلیت وجود دارد که هرگونه اقدامی که نظم عادلانه اعم از نحوه  محاسبه کارمزد، پرداخت‌ها و رسیدگی کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ را بر هم زند، مورد بازبینی و در صورت نیاز تجدیدنظر قرار گیرد.  همچنین درصورتی‌که خواسته‌ها به‌صورت مکتوب ارسال شود می‌توان با تشکیل یک کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان رانندگان، سازمان راهداری و حمل‌ونقل  جاده‌ای  و معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به بررسی و بازبینی تمامی آیین‌نامه و فرایندها بپردازند و پس از جمع‌بندی نهایی اعلام عمومی شود.

وی با اشاره به مسائل مربوط به بیمه رانندگان نیز گفت: علی‌رغم اینکه مسئله بیمه مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است ، اما وزارت راه و شهرسازی به‌منظور تشکیل جلسات سه جانبه‌ای حاضر به کمک به رانندگان در این زمینه است همجنین یکی از مسائل قابل پیگیری در کارگروه مشترک ، بررسی بیمه شخص ثالث ، بدنه و خویش‌فرما به‌علاوه بررسی رابطه مالکان و شرکت‌ها ، همچنین مسائل انضباطی و مالیاتی است.

دکتر آخوندی با اشاره به اعتراض رانندگان نسبت به سهمیه سوخت بر اساس پیمایش نیز بیان داشت: به‌طورکلی اجرای این طرح به نفع رانندگان بوده است اما  در صورت اثبات صحبت‌های نمایندگان رانندگان مبنی بر وجود اشکالاتی در مناطق مختلف همچون مرزها،  حتماً با همکاری شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بررسی و مرتفع می شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت لوازم‌یدکی و محصولات پرمصرف  در بازار خطاب به نمایندگان رانندگان در جلسه اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی این آمادگی را دارد تا از واردات لوازم‌یدکی موردنیاز رانندگان توسط خود آن‌ها  حمایت کند. این اقدام باعث می‌شود با ورود اولین محموله وارداتی، لوازم‌یدکی در بازار با قیمت مناسب عرضه شود و در این راستا یقیناً وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اطلاع از شرایط فعلی بازار ، لوازم‌یدکی و محصولات پرمصرف کامیون‌ها و تصمیم رانندگان از طریق انجمن‌ها برای واردات این محصولات به اصلاح امور خواهد پرداخت و شاهد توزیع این محصولات باقیمت مناسب در بازار خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  تأکید کرد: یک کارگروه مشترک با تمامی انجمن‌ها در خصوص رابطه شرکت‌ها و رانندگان، مدل قیمت‌گذاری، بیمه، تأمین لوازم‌یدکی و محصولات پرمصرف با مسئولیت رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یک نماینده از معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تشکیل خواهد شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد : اقشار مختلف جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای می‌توانند از طریق سامانه شهراه با این‌جانب ارتباط برقرار کرده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای بنده ارسال کنند.

بر اساس این گزارش در ابتدای این جلسه نمایندگان رانندگان کالا و مسافر هریک گزارشاتی از شرایط حاکم بر بخش ، برخی تنگناها و پیشنهاداتی را پیرامون مشکلات و خواسته‌های رانندگان در حضور وزیر راه و شهرسازی پرداختند که تمام موارد یک‌به‌یک از جانب وی مورد استماع، یادداشت و پاسخ‌گویی قرار گرفت.

این گزارش می افزاید در پایان این جلسه  مقرر شد ، افزایش نرخ ۲۰درصدی کرایه حمل در تمامی استان‌ها اعمال شود، ظرف ۱۰ روز کاری پیشنهاد‌های مبنای نرخ راهنما بر اساس تُن _ کیلومتر از سوی نمایندگان به صورت مکتوب برای بررسی و کار کارشناسی در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گیرد. همچنین سه نفر از هر یک از کانون‌های انجمن‌های رانندگان کشور، کامیونداران کشور و انجمن رانندگان مسافر کشور به عنوان اعضای کارگروه معرفی شوند.

گفتنی است در نشست هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان رانندگان حمل‌ونقل کالا و مسافر جاده‌ای با هدف هم اندیشی برای رفع مشکلات این بخش مهندس عبدالهاشم حسن‌نیا  معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اقدامات انجام یافته جهت ارتقاءی جایگاه بخش و برنامه های اساسی تدوین شده ی این سازمان سخنانی ایراد نمود ، اضافه می نماید مهندس مهرداد تقی زاده  معاون حمل‌ونقل این وزارتخانه همچنین معاون حمل و نقل و جمعی از مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  حضور داشتند .​

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار