اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد:خوزستان رتبه نخست اشتغال کشور و جذب صددرصدی منابع مشاغل خانگی را کسب کرد

مشاغل خانگی

مشاغل خانگی

مشاغل خانگی

عملکرد حوزه اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در کسب رتبه نخست اشتغال کشور و جذب صددرصدی منابع مشاغل خانگی مورد تقدیر قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، ارسلان غمگین در جلسه ای که به منظور تقدیر از عملکرد حوزه اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کسب رتبه اول اشتغال کشور و جذب صددرصدی منابع مشاغل خانگی با حضور معاونت و کارشناسان حوزه اشتغال و کارآفرینی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: از مسئولان ادارات و واحدهای اشتغال شهرستان ها بابت دستیابی به چنین افتخاری تشکر می کنم اما این مسئله نباید باعث شود از تلاش ها کاسته شود و باید همچنان در این مسیر ادامه داد.
وی افزود: در بحث جذب مشاغل خانگی، عملکرد حوزه اشتغال برتر بوده و برای اولین بار موفق به جذب صددرصدی مشاغل خانگی در استان شده ایم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص تفاهم نامه‌ منعقد شده با مناطق نفت خیز عنوان کرد: جلسه‌ای با مناطق نفت خیز داشتیم که منجر به انعقاد تفاهم نامه شد و سعی ما بر این بود که طرح ها اجرا شود، همچنین تفاهم نامه ای که به دلیل شرایط کرونا متوقف شده بود به زودی منعقد خواهد شد که یکی از موضوعات این تفاهم نامه مساله جذب نیرو بود که در این زمینه کاریابی‌ها باید در این راستا خود را با ما هماهنگ کنند زیرا حجم عظیم از مراجعه های مردمی مربوط به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است بنا بر این کاریابی‌ ها باید همکاری لازم را داشته باشند.
غمگین ادامه داد: نکته دیگر اینکه از آنجا که در خیلی از شهرها درصدی از جذب نیروها غیربومی است، باید نیروی بومی جذب شوند و تنها در شرایطی نیرو غیربومی جذب شود که متخصص فن خاصی در آن شهر وجود نداشته باشد.
وی در خصوص جلوگیری از هدر رفت سرمایه های انسانی و غیر انسانی گفت: کمیته لازم در این خصوص تشکیل شده است و این کمیته دو منظوره شرایطی را فراهم می آورد که امکان سنجی شود مثلا اگر در واحدی پنج نیروی مازاد بر وظایف وجود داشته باشد به معاونت مربوطه اعلام می‌شود که این نیروها در اختیار کارگزینی قرار بگیرند و در جای دیگری به کار گرفته شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: اولین کار این کمیته امکان سنجی نیروهای انسانی است، به جهت اینکه اولین اسراف در نیروی انسانی صورت می‌گیرد و بر اساس این کمیته هر معاونت با توجه به نیازهایش نیرو در اختیار دارد و موضوع دیگر بررسی تجهیزات و نیازها است که موشکافانه و به دقت کنترل می شود.
غمگین همچنین در خصوص کمیته های تشکیل شده اظهار کرد: کمیته ها بسیار فعال شده و به موضوعات به دید حرفه‌ای نگاه خواهد شد.
وی در ارتباط با تسهیلات کرونا عنوان کرد: هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۵۱ هزار کارگاه برای استان خوزستان جذب شده که فقط هفت میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
گفتنی است: در پایان این‌ نشست و در پی کسب رتبه اول اشتغال و جذب صددرصدی منابع مشاغل خانگی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اهدای لوح از معاون و کارشناسان حوزه اشتغال قدردانی کرد.
برای رعایت پروتکل های بهداشتی حضور بعضی از کارشناسان میسر نبود که لوح و هدایای غایبان برای آنها ارسال خواهد شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار