اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

پایان مازوت سوزی در نیروگاه رامین اهواز با اتصال به شبکه گاز

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان از اتصال همه واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین اهواز به شبکه گاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، نادرقلی زری میدانی گفت: گاز مورد نیاز پنجمین واحد نیروگاه برق رامین در ۲۵ کیلومتری شمال اهواز که نقش تعیین کننده‌ای در پایداری شبکه برق خوزستان دارد، تامین شد.پایان مازوت سوزی در نیروگاه رامین اهواز با اتصال به شبکه گاز

وی افزود: در روز‌های اخیر با تامین پایدار گاز این واحد که قابلیت استفاده از سوخت مازوت را نیز دارد، هم اکنون هر ۵ واحد این نیروگاه گازی به شبکه گاز متصل هستند.

زری میدانی سهم روزانه گاز نیروگاه ۲ هزار مگاواتی رامین به عنوان بزرگترین نیروگاه برق خوزستان را ۷.۵ میلیون مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: مقدار مصرف شده گاز در این نیروگاه، روزانه حدود ۵ میلیون مترمکعب است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز خوزستان؛ درحال حاضر همه نیروگاه‌های گازی استان از گاز مطمئن و پایدار استفاده می‌کنند و همه تلاش ما بر تداوم گازرسانی به نیروگاه‌های برق استان با وجود سرمای زمستانی و افزایش مصرف گاز خانگی متمرکز است.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت گازرسانی به بخش خانگی گفت: با وجود افزایش مصرف گاز خانگی در هفته‌های اخیر در خوزستان، هیچ نقطه‌ای از استان با افت فشار گاز رو به رو نیست.

زری میدانی مصرف روزانه گاز خانگی درخوزستان را ۱۳ تا ۱۴ میلیون متر مکعب اعلام و اضافه کرد: حدود ۴۰ میلیون مترمکعب گاز استان برای نیروگاه‌های برق، پتروشیمی‌ها، کشت و صنعت ها، واحد‌های فولادی و صنایع بزرگ تخصیص می‌یابد.

به گفته وی؛ نگرانی برای تامین پایدار گاز صنایع فولاد و نیروگاه‌ها به خصوص پتروشیمی‌های استان که ارزش افروده بسیار بالایی را از مصرف و دریافت گاز خلق می‌کنند، وجود ندارد.

زری میدانی ادامه داد: هم اکنون فولاد خوزستان مجوز دریافت و مصرف روزانه ۳.۵میلیون متر مکعب را دارد، ولی مصرف روزانه آن ۲.۵میلیون مترمکعب است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار